• Kyselina listová alebo Vitamín B9 , kyselina folová..

     

       

  • Účinky kyseliny listovej

  • Kyselina listová, inak povedané vitamín B9, patrí k látkam, ktoré neodmysliteľne patria ku každému zdravému organizmu. Ale k čomu nám táto dôležitá látka pomáha? Nezáleží na veku samotného jedinca!

    Kyselina listová je dôležitá pre správne fungovanie celého tela! Možno niektorých zaskočíme, ale kyselinu listovú potrebuje človek aj pre tvorbu DNA, dokonca aj jej opravy. Väčšina ľudí vie, že DNA je základnou stavebnou jednotkou každej bunky, a z hľadiska genetiky je táto funkcia nesmierne dôležitá. Ideálne pomery kyseliny listovej v našom tele sú veľmi dôležité aj pre rýchly rast placenty. Milé ženy, pokiaľ sa plánujete v blízkej budúcnosti stať mamičkou, tak dostatočné dávky vitamínu B9, teda kyseliny listovej, Vás môžu ochrániť preeklampiou. Čo sa týka optimálnej dávky, tak sa odporúča konzumovať minimálne 400 mikrogramov kyseliny listovej na jeden deň. Ak je žena tehotná, tak sa viacerí poprední odborníci na túto tematiku zhodli, že je dôležité, aby telo ženy prijímalo minimálne 600 mikrogramov kyseliny listovej na jeden deň. Existuje však určitá hranica, ktorú väčšina odporúča neprekročiť.

    Aká je táto hranica?

     

    Hovorí sa vo všeobecnosti o 1000 mikrogramoch kyseliny listovej na deň. Ak však prekročíme hranicu 1000 mikrogramov, neznamená to, že to bude nebezpečné pre Vaše telo. Jednoducho si tým iba zvýšite riziko, že Vám nesprávne diagnostikujú nedostatok vitamínu B12. Ale to najdôležitejšie!

    Aké znaky môžeme pozorovať na našom tele, ak teda prijímame menšie dávky kyseliny listovej, než je odporúčaná denná dávka? Bolesti hlavy, chudnutie, podráždenosť, búšenie srdca, slabosť, nechuť do jedla, dokonca i hnačkami. Nie je preto na mieste zahrávať sa so svojím zdravím a zdravím dieťaťa po narodení.

     

Čeština‎EnglishFrançaisDeutsch